MOKORO VAREN IN OKAVANGO DELTA - Reisverslag uit Shakawe, Botswana van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu MOKORO VAREN IN OKAVANGO DELTA - Reisverslag uit Shakawe, Botswana van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

MOKORO VAREN IN OKAVANGO DELTA

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

19 Juli 2014 | Botswana, Shakawe

MOKORO VAREN IN OKAVANGO DELTA

BOTSWANA

Dag 7

Het was vandaag een super mooie, warme en zonnige dag. Vanochtend ben ik om 7.00 uur op gestaan om vanuit het onbewoonde eiland per MOKORO naar een ander eiland te gaan voor een VOET SAFARI!!

Een VOET SAFARI is een SAFARI waarbij je te voet de omgeving verkend. Vanuit onze lodge begonnen we te lopen. Ik liep voorop met de gids. Het was vrij goed begroeid met bomen en al. We draaide de bocht om en SCHOKKEN ONS TE PLETTER!! We stonden oog in oog op 2m afstand van 3 olifanten. We wisten niet hoe snel we moesten maken dat we weg kwamen. Maar moesten dat natuurlijk wel zeer rustig doen. Het was echt een ervaring om NOOIT TE VERGETEN!!

We gingen per MOKORO naar een ander eiland voor een safari. Het is heerlijk om in de ochtend tussen het wuivend riet je te laten rondvaren tussen het riet. Het was echt genieten in de zon. Na 3 uur in de MAKORO te hebben gezeten zijn we aan land gegaan. Daar gingen we weer op zoek naar de dieren. We hebben weer vanalles gezien. Het was wederom een zeer mooie tocht. Om 13.00 uur gingen we terug. Ik mocht ook de MOKORO besturen. Het was echt VET!! Maar ook zwaar.

Na de lunch begon ik alvast met het hout van het kampvuur. Ik kreeg veel hulp. We vonden het zo leuk, dat het hout om 15.30 uur al weer grotendeels op was, omdat we zeer hoge kampvuren waren aan het maken.

Om 15.30 uur gingen we nog een tour maken op het onbewoonde eiland waar we deden slapen. Dat was ook prachtig. We kwamen weer de olifanten van vanochtend tegen. We probeerde nu dicht bij te komen, maar dat was niet verantwoordt. We hebben dat dus ook niet meer gedaan. De gids gaf aan dat we vanochtend wel iets te ver waren gegaan. Maar hij zij ook dat we er niets aan konden doen. Het overviel ons allemaal. Maar nu ik er op terug kijk is het wel een MOOI EN SPECTACULAIR VERHAAL!!

In de avond hebben we een BBQ gehad en zijn we na het kampvuur gaan slapen.

Dit was dag 7 alweer. Het weer is goed. In de nacht vrij koud en overdag warm. Blauwe lucht en volop zon!!

I LOVE AFRICA!!

Groeten uit BOTSWANA!!