12 uur lang op SAFARI!! - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu 12 uur lang op SAFARI!! - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

12 uur lang op SAFARI!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

24 Juli 2014 | Namibië, Khorixas

12 uur lang op SAFARI!!

Dag 9 en 10

Hallo,

Gisteren was het dag 9. Een echte reisdag waarbij we in de ochtend om 8.30 uur bij de lodge in Rundu vertrokken zijn op weg naar een lodge bij mensen thuis in de buurt van het Etoscha Nationaal park. Het zijn afrikanen waar we 2 nachten bij logeren in een mooie lodge. Zij zorgen voor alle benodigdheden omdat de lodge op minimaal 60km van enige voorzieningen af ligt.

In de avond hebben we lekker gegeten en zijn nog lang bij het kampvuur blijven zitten. Ondanks dat we laat naar bed gingen moesten we er weer vroeg uit. We moesten vannacht al om 4.30 uur opstaan om vervolgens om 6.00 uur naar het EROSHA NATIONAAL PARK te gaan!!!

12 UUR GAME DRIVE!!
Veel groepsleden gingen in een jeep over het park in. Samen met een ander groepslid en de gids gingen wij met de chaffeur van ons eigen busje het park in. Lekker met z’n vieren op zoek naar wild!!
Al snel kwamen we een Jakhals tegen. Etosha is een vrij groot, maar ook vlak park, met in het midden een grootte zoutpan. Dat was natuurlijk heel herkenbaar omdat ik dat in Bolivia ook al eens heb gezien (ook in Curacao en Bonaire).

We waren verbaasd van de hoeveelheid dieren welke we tegen kwamen echt honderden zebra’s, kudoo’s, impala’s, maar ook veel olifanten.

Het speciaalste waren de 4 neushoorns welke we hebben gezien. Een was gelijktijdig met de giraffe aan het drinken. Dat was echt VET om te zien.

Pas om 18.00 uur kwamen we weer bij de lodge aan. Het was dus echt een 12 uur durende excursie!!

Na het eten hebben we weer bij het kampvuur gezeten. Morgen uitslapen tot 8.00 uur. LEKKER!!

Dit was het weer, tot de volgende keer,

Groeten uit NAMIBIE:
Sjuul Stappers

• 26 Juli 2014 - 23:12

Mientje:

Sjnuul wat prachtige foto's daar kan ik echt van genieten. Samen met je reisverhalen is het een mooi sfeerverslag.
    Hier maken we kleine wandelingetjes langs de maas ook heel mooi, ik zal je een een foto via een app toesturen zodat je niet teveel vervreemd van je woonplaats.
    Ik wens je nog een fijne aangename tijd.